Sport

Νέα Suzuki Hayabusa: Η επιστροφή του θρύλου

Μια από τις πιο σημαντικές μοτοσικλέτες στην ιστορία συνεχίζει το 2021 με την τρίτη και πιο ολοκληρωμένη γενιά της, να αποτελεί υλικό για όνειρα.Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1999 η Suzuki Hayabusa, το φράγμα των 300 χλμ./ώρα αποτελούσε το ιερό δισκοπότηρο του μοτοσικλετισμού. Η Hayabusa το βρήκε και από αυτό κέρασε απλόχερα το κοινό.…

Μια από τις πιο σημαντικές μοτοσικλέτες στην ιστορία συνεχίζει το 2021 με την τρίτη και πιο ολοκληρωμένη γενιά της, να αποτελεί υλικό για όνειρα.

Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1999 η Suzuki Hayabusa, το φράγμα των 300 χλμ./ώρα αποτελούσε το ιερό δισκοπότηρο του μοτοσικλετισμού. Η Hayabusa το βρήκε και από αυτό κέρασε απλόχερα το κοινό. Επιδόσεις που έως τότε ανήκαν στη σφαίρα της φαντασίας, επιτυγχάνονταν με χαρακτηριστική ευκολία, άνεση και ασφάλεια. Ταυτόχρονα, με την πρωτόγνωρη αισθητική της λόγω της ανάγκης για κορυφαία αεροδυναμική αποτελεσματικότητα, η Hayabusa άφησε έκπληκτο το κοινό που πρώτη φορά αντίκριζε κάτι αντίστοιχο.

Κατακτώντας τον τίτλο της ταχύτερης μοτοσικλέτας στον κόσμο, η Hayabusa δεν απεμπολούσε το σπορ χαρακτήρα της. Οι 175 ίπποι του κινητήρα των 1.298 κ.εκ. μπορεί να ήταν τρομακτικός για την εποχή αριθμός, ωστόσο αυτοί πέρναγαν στο δρόμο με χαρακτηριστική ευκολία και χωρίς δράματα, χάρη στην προσεγμένη γεωμετρία, τις εξαιρετικά ρυθμισμένες αναρτήσεις και την απόκριση του κινητήρα.

Μοιραία -και σε συνδυασμό με τη λογική τιμή της- η Suzuki Hayabusa έγινε το best seller των hyper bikes και από τότε παραμένει στο θρόνο που η ίδια δημιούργησε. Επιτυγχάνοντας, ταυτόχρονα, να συντηρεί το θρύλο της επί 22 έτη, χωρίς την παραμικρή αμφισβήτηση.

Στην τρίτη γενιά της, η Hayabusa συνεχίζει και το 2021 να φέρνει ρίγη στους αναβάτες με την ισχύ των 190 ίππων του τετρακύλινδρου κινητήρα των 1.340 κ.εκ., που έχει βελτιωθεί συνολικά για ακόμα μεγαλύτερη ροπή και ισχύ στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, βελτιωμένη ποιότητα λειτουργίας και κορυφαία αξιοπιστία. Την ίδια στιγμή, πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5.

Εντελώς νέες είναι και οι αναρτήσεις, με αναστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. της KYB εμπρός που διαθέτει diamond-like carbon (DLC) επίστρωση και μονό αμορτισέρ της KYB πίσω, αμφότερα με πλήρεις ρυθμίσεις. Στα φρένα,η Brembo με την κορυφαία σειρά Stylema δίνει την απόλυτη λύση, μαζί με δίσκους 320 χιλ. Ακόμα και τα ελαστικά Battlax Hypersport S22 της Bridgestone, είναι ειδικά σχεδιασμένα για την Hayabusa.

Σε σχέση με τις δύο προηγούμενες γενιές, η νέα Hayabusa πραγματοποίησε ένα άλμα, που αφορά στα προσφερόμενα συστήματα υποβοήθησης, με προηγμένο ηλεκτρονικό έλεγχο. Υπό το γενικό τίτλο SDMS-α η Suzuki ενσωματώνει στη νέα Hayabusa μια σειρά μοναδικών δυνατοτήτων, οι οποίες μάλιστα μπορούν να ρυθμιστούν κατά την προτίμηση του αναβάτη.

Τρία προγράμματα απόδοσης ισχύος, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, αποτροπής σούζας, cornering ABS, σύστημα εκκίνησης σε ανηφόρα, ελέγχου του φρένου κινητήρα, launch control, σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας, περιοριστή ταχύτητας, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης από στάση, quick shifter για ανέβασμα και κατέβασμα σχέσεων και τέλος σύστημα αποτροπής της ανύψωσης του πίσω τροχού στο φρενάρισμα, περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό της νέας Hayabusa.

Χάρη σε όλα τα παραπάνω, οι πραγματικά καταιγιστικές επιδόσεις της, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,2 δλ. και μέγιστη ταχύτητα που τυπικά ανακοινώνεται στα 299 χλμ./ώρα, είναι πιο εύκολο παρά ποτέ να επιτευχθούν. Παράλληλα, η απόλαυση της οδήγησης σε κάθε συνθήκη -πόλη, αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δίκτυο ή πίστα- έχει αναβαθμιστεί εκθετικά.

Ο αναβάτης απολαμβάνει, χάρη στη νέα θέση του τιμονιού, μια πιο άνετη και εργονομική θέση οδήγησης που προσφέρει ιδανικό έλεγχο της μοτοσικλέτας, ενώ τα νέα όργανα, με συνδυασμό αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων, προσφέρουν με μια ματιά κάθε απαραίτητη πληροφορία. Σχεδιασμένα από την αρχή, είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστα και με ξεκάθαρο μενού για τη ρύθμιση των δεκάδων διαφορετικών λειτουργιών όλων των συστημάτων.

Αισθητικά, η νέα Suzuki Hayabusa συνεχίζει στο δρόμο της ιδανικής αεροδυναμικής απόδοσης, με σχεδόν πλήρη κάλυψη πλαισίου και κινητήρα, αιχμηρό εμπρός μέρος και πολύ λείες επιφάνειες που δεν διαταράσσουν τη ροή του αέρα. Ο χαρακτηριστικός κάθετος προβολέας παραμένει σήμα κατατεθέν, πλέον με LED φωτιστικά σώματα, ενώ οι μεγάλες εξατμίσεις έχουν νέο σχήμα, σημαντικά μειωμένο βάρος και εξασφαλίζουν καλύτερη απόδοση.

Την κομψότητα και την αεροδυναμική σχεδίαση της νέας Suzuki Hayabusa τονίζουν ιδιαίτερα οι τρεις νέοι χρωματικοί συνδυασμοί – Glass Sparkle Black / Candy Burnt Gold, Metallic Mat Sword Silver/Candy Daring Red και Pearl Blilliant White/ Metallic Mat Stellar Blue- οι οποίοι καλύπτουν σχεδόν κάθε αισθητική προτίμηση.

Η θρυλική αλλά ταυτόχρονα ολοκαίνουρια Suzuki Hayabusa μπορεί να γίνει δική σας στην τιμή των 21.495 ευρώ, με μια επίσκεψη στο δίκτυο συνεργατών της Suzuki σε όλη την Ελλάδα. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το https://www.suzuki.gr/motos/hayabusa-moto/

Πηγή