Γενικά

Στο Ισραήλ ο Κυρ. Μητσοτάκης για θέματα τουρισμού και εξελίξεις στην Αν. Μεσόγειο, του Σταύρου Παπαντωνίου

Η επίσκεψη του Κυρ. Μητσοτάκη στο Ισραήλ «κλείδωσε» στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης που είχε με τον Iσραηλινό ομόλογό του Μπέντζαμιν Νετανιάχου στις 21 Μαΐου (φωτ. Δημήτρης Παπαμητσος). Το πρώτο ταξίδι του στο εξωτερικό μετά την πανδημία σχεδιάζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», θα είναι στο Ισραήλ. Η ημερομηνία δεν έχει…


Η επίσκεψη του Κυρ. Μητσοτάκη στο Ισραήλ «κλείδωσε» στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης που είχε με τον Iσραηλινό ομόλογό του Μπέντζαμιν Νετανιάχου στις 21 Μαΐου (φωτ. Δημήτρης Παπαμητσος).

Το πρώτο ταξίδι του στο εξωτερικό μετά την πανδημία σχεδιάζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», θα είναι στο Ισραήλ. Η ημερομηνία δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, αλλά το πιθανότερο είναι να συμπέσει, για συμβολικούς λόγους, με τα μέσα Ιουνίου, όταν και θα επιτραπεί η αεροπορική σύνδεση με 29 χώρες που παρουσιάζουν θετική επιδημιολογική πορεία, ανάμεσά τους και το Ισραήλ. Η επίσκεψη φαίνεται πως «κλείδωσε» κατά την τελευταία τηλεδιάσκεψη που πραγματοποίησαν οι δύο ηγέτες, Κυρ. Μητσοτάκης και Μπέντζαμιν Νετανιάχου, στις 21 Μαΐου, με αφορμή τη συμπλήρωση 30 ετών από τη σύναψη διπλωματικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.

Τότε στην ατζέντα βρέθηκε η επέκταση της πολύπλευρης σχέσης σε τομείς όπως η ασφάλεια και η άμυνα, η καινοτομία, η ενέργεια, το εμπόριο και ο πολιτισμός, ενώ δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα του τουρισμού, καθώς πρόκειται για δύο χώρες που συμμετέχουν στο Smart Covid Management Group. Ο πρωθυπουργός, σε μια δύσκολη τουριστική σεζόν όπως αναμένεται η φετινή, θέλει να στείλει μήνυμα προς τους Ισραηλινούς με την –υπό σχεδιασμό– επίσκεψή του πως η Ελλάδα, όπως και η δική τους χώρα, είναι ασφαλής και μπορούν φέτος το καλοκαίρι να την προτιμήσουν. Τούτο, άλλωστε, το είχε θίξει ο πρωθυπουργός και στην τελευταία τηλεδιάσκεψη, λέγοντας στον κ. Νετανιάχου πως προσβλέπει σε αύξηση του αριθμού επισκεπτών από το Ισραήλ ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα στις 15 Ιουνίου.

Η επίσκεψη, ωστόσο, θα έχει μία ακόμα ιδιαιτέρως σοβαρή διάσταση: τη διπλωματική. Ο Κυρ. Μητσοτάκης θέλει να εμπεδώσει τη στενή σχέση των δύο χωρών, που είναι άκρως κομβική στην Ανατολική Μεσόγειο, σε ένα χρονικό σημείο κατά το οποίο υπάρχουν προσπάθειες επαναπροσέγγισης της Τουρκίας με το Ισραήλ.

Κόντρα για τον τουρισμό

Στο εσωτερικό μέτωπο, πάντως, η θερμοκρασία χθες ανέβηκε, καθώς κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση διασταύρωσαν τα ξίφη τους για τον τουρισμό. Στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, που στοχοποιούσε τον Χ. Θεοχάρη και ζητούσε την αποπομπή του χρεώνοντάς του «πρωτοφανές φιάσκο με τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τις ζώνες επικινδυνότητας των νησιών», απάντησε σε πολύ υψηλούς τόνους ο Στ. Πέτσας. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε πως η Ελλάδα «ξανανοίγει τις πύλες της στον κόσμο» και «η κυβέρνηση ενωμένη, με όλους τους υπουργούς προσηλωμένους στον κοινό στόχο, συνεχίζει με σύνεση και υπευθυνότητα την υλοποίηση του σχεδίου της», το οποίο «προσαρμόζεται ανάλογα με την εξέλιξη των επιδημιολογικών δεδομένων στην Ελλάδα και στον κόσμο». Ο κ. Πέτσας κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ πως «όποτε κλήθηκε να αντιμετωπίσει μια σοβαρή κατάσταση για τη χώρα, απέτυχε παταγωδώς» και «σήμερα συνεχίζει να κάνει καταστροφικές συστάσεις». Κατέληξε, δε, πως η στοχοποίηση του υπουργού Τουρισμού πέφτει στο κενό.

Σήμερα ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης θα συναντηθεί με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, στο Προεδρικό Μέγαρο στις 18.00, στο πλαίσιο των τακτικών συναντήσεών τους. Το τετ α τετ του πρωθυπουργού με την Πρόεδρο έρχεται αμέσως μετά τη συμβολική επίσκεψή της στην ακριτική Θράκη.

Τέλος, αύριο Πέμπτη στις 20.00 ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα μιλήσει στην εκδήλωση για την παρουσίαση της καμπάνιας του ελληνικού τουρισμού για το 2020. Την εκδήλωση θα προλογίσει ο υπουργός Τουρισμού Χ. Θεοχάρης, ενώ ο επικεφαλής δημιουργικού (chief creative officer) στην προεδρία της κυβέρνησης, Στιβ Βρανάκης, θα παρουσιάσει τη στρατηγική στην οποία βασίστηκε η φετινή καμπάνια και η CEO της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα, θα μιλήσει για τη φιλοσοφία της καμπάνιας και τη συνεργασία του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα.


Για περισσότερη αρθρογραφία, γίνετε συνδρομητής στην έντυπη Καθημερινή.

Πηγή