Γενικά

Αλλάζει το κλίμα: ΑΥΤΑ τα ΜΕΓΑΛΑ έργα μπαίνουν μπροστά σε ολόκληρη τη χώρα

Frontpages Ελλάδα







2497699





Τα εργοτάξια παίρνουν μπροστά, οι μπουλντόζες παίρνουν… φωτιά, οι μετροπόντικες ξεσκουριάζουν και η Ελλάδα αλλάζει.
Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΤ, αναφέρθηκε στην επανεκκίνηση των έργων, όπως οι αυτοκινητόδρομοι και το μετρό Θεσσαλονίκης που ήταν κολλημένα από την προηγούμενη συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ , παρουσιάζοντας τους νέους όρους και τα τελικά χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσή τους, που διασφάλισε η σημερινή κυβέρνηση και το ΥΠΟΜΕΔΙ.

Ο Χρήστος Σπίρτζης μίλησε ακόμη για:

– τον προγραμματισμό του ΥΠΟΜΕΔΙ όσον αφορά την άμεση δημοπράτηση νέων έργων στην Αττική, με αιχμή τις νέες επεκτάσεις της Γραμμής 4 του μετρό, την επέκταση του προαστιακού στο Λαύριο και τη Ραφήνα,

–  τη δημοπράτηση μεγάλων έργων υποδομής και μεταφορών όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης, το νέο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο,

– τα έργα νέας γενιάς που περιλαμβάνονται στην πρόταση της κυβέρνησης και του ΥΠΟΜΕΔΙ να ενταχθούν προς χρηματοδότηση στο πακέτο Γιούνκερ.

Συγκεκριμένα, ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στα έργα ύψους 12 δις που έχουν δρομολογηθεί να γίνουν στη χώρα:  Μέσα σε αυτά όπως είπε περιλαμβάνονται οι επεκτάσεις του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ενώ το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό θα δημοπρατηθεί μέσα στο καλοκαίρι (από το Γαλάτσι ως το κέντρο) και ως το τέλος του χρόνου θα έχει γίνει η δημοπράτηση των 2/3 του έργου. «Το 2020 θα είναι έτοιμο το μετρό Θεσσαλονίκης» πρόσθεσε.

ÓõæÞôçóç åðßêáéñùí åñùôÞóåùí óôçí ÂéõëÞ ôçí ÐáñáóêåõÞ 18 Ìáñôßïõ 2016. (EUROKINISSI/ÃÉÙÑÃÏÓ ÊÏÍÔÁÑÉÍÇÓ)

Ο υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης.

Χρονικό όριο για την ολοκλήρωση των παλιών έργων έθεσε το Μάρτιο του 2017 και όπως ανακοίνωσε μία εβδομάδα πριν το Πάσχα εγκαινιάζεται ο δρόμος Μεγαλόπολη – Καλαμάτα και Καλαμάτα – Σπάρτη θα δοθεί δηλαδή στους πολίτες για χρήση. Τέλος μέχρι το Σεπτέμβριο ολοκληρώνεται η περιφερειακή της Καλαμάτας.

Μέχρι το Μάρτιο του 2017 θα ολοκληρωθούν όλοι οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι. Εξήγησε επίσης ότι μέχρι την ολοκλήρωση των έργων δεν μπορούν να μειωθούν τα διόδια, όμως, μετά θα ισχύσει ένα μεταβλητό σύστημα ανάλογα με τα έσοδα των αυτοκινητόδρομων το οποίο θα επιφέρει μειώσεις στις τιμές των διοδίων.

Για την ολοκλήρωση των έργων η πρόταση της κυβέρνησης είναι μέρος αυτών να ενταχθούν στο πακέτο Γιούνκερ και τα υπόλοιπα να γίνουν με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Κλείνοντας εξέφρασε την ελπίδα η νέα σύνθεση του ΕΣΡ να λειτουργήσει με ένα κώδικα δεοντολογίας που θα διασφαλίζει τον πλουραλισμό στα ΜΜΕ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: