Γενικά Ελλάδα

Η Τουρκία αποκαλύπτει για πρώτη φορά τα νέα της αποβατικά σκάφη! Στόχος τα νησιά του Α.Αγαίου

Ελλάδα






Σε εγρήγορση βρίσκονται τα επιτελεία στο ΥΠΕΘΑ ενόψει ενός «θερμού» καλοκαιριού κατά το οποίο η Τουρκία είναι αποφασισμένη να προχωρήσει σε στοχευμένες ενέργειες σε Αιγαίο και κυπριακή ΑΟΖ. Ταυτόχρονα τυο τουρκικό Ναυτικό, το οποίο έπαιξε όπως ήταν φυσικό πρωταγωνιστικό ρόλο στην άσκηση DENİZKURDU-2017 ενισχύεται με νέες ναυπηγήσεις σκαφών επιφανείας.

Στους στόχους της Τουρκίας είναι φανερό ότι εκτός από τους Κούρδους του ΡΚΚ σε νοτιανατολική Τουρκία και ιρακινό Κουρδιστάν περιλαμβάνεται το Αιγαίο και η Κύπρος. Αναφορικά με το πρώτο η Τουρκία θα προχωρήσει σε νέες προκλήσεις στις περιοχές που θεωρεί ως «δικές της» επιχειρώντας να τις «γκριζάρει» και ίσως κάτι περισσότερο.

Έτσι στο ΓΕΕΘΑ αναμένουν ότι θα αυξηθούν τα συμβάντα παραβίασης των Εθνικών Χωρικών Υδάτων από τουρκικά σκάφη, ιδιαίτερα στις νησίδες για τις οποίες η Τουρκία έχει θέσει ζητήματα εθνικής κυριαρχίας.

Στην Κύπρο η απόφασή της κυβέρνησης να ξεκινήσουν οι έρευνες της TOTAL και της ENI στην κυπριακή ΑΟΖ, πρόκειται να προκαλέσει νέες κινήσεις τη Άγκυρας στην περιοχή.

Αυτές εκτιμάται ότι θα εξελιχθούν με νέες τουρκικές ασκήσεις αλλά και δηλώσεις απειλητικού χαρακτήρα για την κυπριακή Δημοκρατία εάν προχωρήσει στις έρευνες.

Την ίδια ώρα το τουρκικό Ναυτικό επιδεικνύει για πρώτη φορά το εσωτερικό του νέου μεγάλου αποβατικού του σκάφους (αποβατικό/αρματαγωγό) TCG Bayraktar το οποίο μαζί με το αδερφό του σκάφος TCG Sancaktar που βρίσκεται υπο ναυπήγηση πρόκειται να αποτελέσουν μαζί με το νέο ελικοπτεροφόρο και σκάφος αμφίβιων επιχειρήσεων TCG Anadolu την αιχμή της αποβατικής δύναμης της Τουρκίας η οποία βεβαίως δεν έχει άλλο στόχο πλην των ελληνικών νησιών του Α. Αιγαίου.

Το πρόγραμμα των δύο αυτών μεγάλων αποβατικών έρχεται να συμπληρώσει τον στόλο των 8 LCT νέας γενιάς που έχουν παραληφθεί αλλά και την απαραίτητη κάλυψη που θα έχουν από τα παλιότερα άλλα εκσυγχρονισμένα αποβατικά όπως το NL-125 OSMAN GAZİ και τα δύο κλάσης SARUCABEY.

Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία εκ μέρους της Τουρκίας μιας αποβατικής δύναμης η οποία θα μπορεί να ασκήσει πίεση επί πολλαπλών μετώπων τόσο επί του Αιγαίου όσο και επί της Κύπρου την ίδια στιγμή.

Οι Στόλοι θα είναι ισοδύναμοι και θα αποτελούνται από 1 ελικοτπεροφόρο (καθώς στα απώτερα σχέδια του τουρκικού Ναυτικού είναι και η ναυπήγηση ενός δεύτερου σκάφους),1 νέας γενιάς αρματαγωγό και 1 ή 2 αρματαγωγά παλιότερης γενιάς όπως τα δύο LSΤ κλάσης Bey, SARUCABEY (NL123) και KARAMÜRSELBEY (NL124) των 2.600 τόνων, ταχύτητας 14 κόμβων, και δυνατότητα μεταφοράς 11 αρμάτων, 12 οχημάτων, 600 πεζοναυτών.

Σε ότι αφορά το L-402 TCG Bayraktar το σκάφος έχει μέγιστο εκτόπισμα 7254 τόνους, μήκος 138 μ., πλάτος 19,6 μ., αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 18 κόμβων και έχει δυνατότητα μεταφοράς φορτίου 1200 τόνων ή 486 Πεζοναυτών ενώ διαθέτει και ελικοδρόμιο.

Ταυτόχρονα το τουρκικό Ναυτικό ετοιμάζει και την νέα κλάση κορβετών η οποία θα αποτελέσει τη νέα τουρκική σχεδίαση με μεγαλύτερες διαστάσεις από την κλάση Ada η οποία βρίσκεται σε υπηρεσία.

Οι νέες αυτές φρεγάτες κλάσης Istanbul όπως αναφέρονται ή αλλιώς MILGEM Block II/-G θα έχουν ως κύριο ρόλο τον πόλεμο επιφανείας καθώς ήδη σε όλες τις αναφορές γίνεται λόγος για εφοδιασμό τους με 16 πυραύλους κατά σκαφών επιφανείας.

Επίσης θα έχουν CIWS Phalanx ή Korkut-D αν εξελιχθεί το σύστημα που είναι η ναυτική έκδοση του πύργου με το διπλό πυροβόλο των 35mm και ανεξάρτητο ηλεκτροοπτικά σκοπευτικά και ραντάρ, σταθμούς οπλισμού των 25mm STOP της ASELSAN), εξελιγμένο σύστημα πληροφοριών μάχης, ραντάρ AESA CAFRAD της ASELSAN νέο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, το νέο σύστημα κατά τορπιλών με αντίμετρα ενεργά/καταστροφής στόχου και κινητήρες πετρελαίου. Στόχος πλέον είναι να ξεκινήσει η ναυπήγηση της πρώτης φρεγάτας προς το τέλος του 2017 ώστε να μπορεί να παραδοθεί πριν το 2020 με σκοπό να γίνει ομαλά η αντικατάσταση των πρώτων φρεγατών κλάσης MEKO-200TN TRACK I που παρέλαβε το τουρκικό Ναυτικό δηλαδή των YAVUZ (F240) και TURGUTREİS (F241).

Αντίστοιχα στην Ελλάδα την ώρα που οι Τούρκοι έχουν προγραμματίσει την απόσυρση των πρώτων ΜΕΚΟ 200 που παρέλαβαν, ακόμη σκεφτόμαστε πότε και εάν θα προχωρήσουμε στον εκσυγχρονισμό των δικών μας ΜΕΚΟ 200HN, σε ένα πρόγραμμα το οποίο αν και έχει εγκριθεί δύσκολα θα υλοποιηθεί πλέον.

Το σύστημα αντιμέτρων Sea Sentor το οποίο είναι και αυτό τουρκικής κατασκευής.

Στο κέντρο της φωτογραφίας βρίσκεται το σύστημα προειδοποίησης ακτίνων λέιζερ. Στο δεξιό μέρος του ιστού βρίσκονται οι κεραίες του συστήματος ECM ARES 2N και στη κορυφή το ραντάρ SMART-S MK2 3D

Το ραντάρ που χρησιμοποιείται για ναυσιπλοία και καθοδήγηση του ελικοπτέρου.